HSB SÄLJSTARTAR BRF ATOMEN – EXTRA FÖRMÅNLIGA PRISER I URSVIK

14 maj 2019 I ett toppläge högt upp i Ursvik bjuder HSB brf Atomen på ett härligt boende i välplanerade nya lägenheter, granne med Forskarparken med naturmark, skog och lekplats. Säljstart 19 maj med extra förmånliga säljstartspriser!

HSB brf Atomen består av 64 nya bostadsrättslägenheter om 1-4 rok i ett unikt läge i Ursvik. Atomen ligger högt upp i området med en grön öppen yta framför husen, vilket ger fina fria vyer ut över området. Precis bakom husen tornar Forskarparken upp sig som en grönskande fond. Parken blir en härlig förlängning av den gemensamma innergården, som ligger upphöjd och därmed skyddad från gatan.

– På säljstarten kommer vi presentera ett antal utvalda lägenheter till extra förmånliga säljstartspriser. Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda den möjligheten till våra bosparare och medlemmar som vill vara med tidigt i processen och välja lägenheter först, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.

För att matcha flera behov byggs lägenheterna i olika storlekar. Här blir det allt från ettor till fyror. Varje kvadratmeter är väl genomtänkt och planeringen öppen och smart. Tillvalsväggar gör att du kan anpassa ditt boende efter just dina behov.

– Du kan till exempel köpa en etta och genom att välja till en kostnadsfri tillvalsvägg få en alldeles utmärkt tvåa, säger Peter Lundmark, chef försäljning och eftermarknad på HSB Bostad.

Lägenheterna har stora fönster vilket gör att dagsljuset flödar in i rummen. Sällskapsytor som vardagsrum och kök ligger i det bästa läget, ofta söder- eller västerläge, i direkt anslutning till balkonger och uteplatser. Större lägenheter har härliga franska balkonger. Fyra lägenheter på det översta planet får dessutom stora lyxiga terrasser på drygt 30 kvadratmeter.

– Det blir ett guldläge med terrasser rakt i söder i ett högt läge med bra utsikt. De lägenheterna har dessutom balkong, säger Pär Davidson, arkitekt MSA på Rits Arkitekter.

Fakta HSB brf Atomen

Antal: 64
Storlek: 1–4 rum och kök
Boyta: 39,5–92 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Säljstart: 19 maj 2019
Preliminär inflyttning: Q4 2021.
Arkitekt: Rits Arkitekter

Läs mer om HSB brf Atomen

OM HSB BOSTAD

Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. HSB Bostads vision är att ”skapa framtidens bästa boende i samverkan med våra ägare”.

www.hsb.se

ursvik