Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Ny topplacering i JÄMIX – HSB en av Sveriges bästa arbetsgivare

29 maj 2019 HSB Stockholm placerar sig i toppen av Nyckeltalsinstitutets kvantitativa kartläggning över landets mest attraktiva, jämställda och hälsofrämjande arbetsgivare. HSB tilldelas därmed certifieringen Excellent arbetsgivare 2019.

HSB Stockholm placerar sig i toppen av Nyckeltalsinstitutets kvantitativa kartläggning över landets mest attraktiva, jämställda och hälsofrämjande arbetsgivare. HSB tilldelas därmed certifieringen ”Excellent arbetsgivare 2019”.

– Jag blir ofta stolt över vår verksamhet, men liknande utnämningar värmer lite extra. Att skapa en jämställd organisation är en fråga vi har prioriterat och arbetat målmedvetet med över tid. För mig är det viktigt att vi bidrar i en av våra viktigaste samhällsfrågor, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.

HSB Stockholm tillhör den grupp om tio procent av företag och organisationer som ligger i topp när det gäller jämställdhet mellan män och kvinnor. Jämställdhetsindex baseras på faktorer som lön, ledningsgrupp, föräldraskap, deltid och visstidsanställning.

– Certifieringen av HSB Stockholm är ingen slump, utan ett resultat av ett aktivt arbete kring arbetsvillkor, ledarskap och kultur. För att bli en excellent arbetsgivare och stå ut i konkurrensen är det helt avgörande att bilda sig en förståelse för de egna medarbetarnas arbetsvillkor, säger Tina Ekström, vd på Nyckeltalsinstitutet.

Nyckeltalsinstitutets kartläggning baseras på statistik från 2018 och har genererats från en databas med information om över 700 000 medarbetares faktiska arbetsvillkor, från sammanlagt 330 företag och organisationer.

Läs mer om Nyckeltalsinstitutets kartläggning

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

hållbarhet
kooperation