Nu börjar vi bygga gatorna till HSB brf Tallkotten i Mjölby

29 maj 2019 Under hösten 2018 startade försäljningen av ett nytt HSB projekt. Projektet, HSB brf Tallkotten, består av 36 par-radhus och kommer att ligga på Sjunningsfältet i den östra delen av Mjölby. I maj påbörjade kommunen beredning av mark och anläggning av gatorna där den nya bostadsrättsföreningen kommer att ligga. Byggstart av husen planeras att starta strax efter sommaren.

Mjölby är en vacker plats med ett utmärkt läge i Östergötland. Här kan man ta del av både landsbygdens charm och stadens fördelar.

-Vi på HSB vill vara med och bidra till bra bostäder för Mjölbyborna och därför har vi valt att satsa på att producera nya bostäder på orten, säger Anders Stjärnberg, vd på HSB Östergötland.

Under 2018 färdigställde HSB 60 bostadsrätter i två flerfamiljshus på Svartå strand, HSB brf Strandängen. Försäljningen av bostäderna gick oerhört snabbt och föreningen hade inflyttning före jul 2018.

Under hösten 2018 startade försäljningen av ett nytt HSB projekt som kommer att ligga på Sjunningsfältet i den östra delen av Mjölby, HSB brf Tallkotten. Föreningen består av 36 par- och radhus och första inflyttning beräknas ske under kvartal 1 år 2021. Husen blir drygt 110 kvadratmeter i två våningar. Varje hus får tillgång till carport och förråd på den egna tomten.

-Detta är ett perfekt boende som passar den unga familjen som vill ha en egen täppa men ett bekvämare alternativ till villan, eller det mogna paret som säljer villan men som vill ha ett villalikt boende men få tid över till annat, säger Anders.

hsb östergötland