Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

HSB utökar beståndet med över 400 hyreslägenheter

30 september 2019 Idag, den 30 september, tillträder HSB Stockholm fastigheterna Kolding 1 och 2 i Ärvinge, Kista. Därmed utökar bostadsorganisationen sitt bestånd med 417 hyreslägenheter.

– Det är ett stort och viktigt förvärv som jag är mycket nöjd över. Vi visar på handlingskraft i en oviss tid på bostadsmarknaden. Men framför allt möter vi våra bosparande medlemmars ökade efterfrågan på hyreslägenheter, säger Anders Svensson, vd HSB Stockholm.

Förra veckan presenterade HSB sitt nya bosparerbjudande, med förmånligare sparvillkor, ett breddat fondurval och den nya bankpartnern Danske Bank. Och idag utökar alltså HSB Stockholm sin portfölj med över 400 hyreslägenheter. Det totala beståndet uppgår därmed till drygt 4 100 hyreslägenheter, vilket gör HSB Stockholm till en stor fastighetsägare i regionen.

Förvärvet är i linje med HSB Stockholms långsiktiga mål att genom förvärv, nyproduktion och samarbeten nettoväxa med 200 hyresrätter årligen. Anders Joachimsson är affärsområdeschef på HSB Stockholm, och har ansvarat för affären.

– Ett tillfredsställande förvärv på alla sätt. Vi fyller vårt bosparerbjudande med fler attraktiva lägenheter och vi utökar vårt fastighetsinnehav i ett för vår del redan starkt förvaltningsområde, säger Anders Joachimsson.

Utöver de 417 hyreslägenheterna omfattas den sammanlagda uthyrbara ytan på 37 494 kvadratmeter även av 14 kommersiella lokaler och 248 garage- och p-platser. Fastigheterna, som förvärvades av Atrium Ljungberg den 12 juli tidigare i år, har ett attraktivt läge nära kommunikationer, grönområden och service.

HSB Stockholm har omkring 58 000 bosparande medlemmar. Bosparandet ger chans till förtur till HSBs hyresrätter, samt nyproducerade bostadsrätter.

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

hyresrätt
bospar och medlemskap