Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

HSB ger tips på hur du får ihop till kontantinsatsen

03 februari 2020

Svårigheter för unga att köpa första lägenheten och nylansering av bosparandet. HSB pratar om hur man får ihop till kontantinsatsen i sin nya kampanj.

HSB har Sveriges största bosparande, med snart 100 år på nacken. Sedan årsskiftet är erbjudandet förbättrat tillsammans med en ny bankpartner och bosparandet ska nylanseras.

– Att bospara är relevant för många och HSB är den enda aktör som har paketerat det. Nu vill vi att fler ska upptäcka bosparandet genom att koppla det till sparande till kontantinsatser. Kampanjen är också den första större gjord i HSBs nya grafiska profil, säger Caroline Hedlund, marknads- och kommunikationschef HSB ProjektPartner och HSB Finansstöd.

Kampanjen fokuserar på olika sätt att spara ihop till den kontantinsats som krävs för att få lån till bostadsköpet. Många, oavsett ålder, har nog drömt om att det löser sig med pengar, något som ”spartipsen” i kampanjen adresserar. Vanligtvis krävs det hårt arbete för att exempelvis bli framgångsrik influencer eller välbetald fotbollsspelare. Däremot kan många spara ihop till sin kontantinsats med hjälp av HSBs nya bosparande.

– Läget på bostadsmarknaden kan kännas hopplöst för många unga, samtidigt som vi faktiskt vet att många sparar aktivt. Med den här kampanjen vill vi visa att bosparande är ett bra sätt att spara ihop till en framtida kontantinsats. Istället för att hoppas på att pengasituationen löser sig genom oväntade sätt – som i kampanjen, säger André Johansson, marknad- och kommunikationschef HSB Riksförbund.

Kommunikationskonceptet syns just nu i Stockholms tunnelbana och är framtaget tillsammans med FCB Fältman & Malmén.

Kontaktpersoner:

Caroline Hedlund, Marknad och kommunikationschef HSB Projektpartner och HSB Finansstöd, tel: 010-442 01 27
​André Johansson, Marknad och kommunikationschef HSB Riksförbund, tel: 010-442 03 66
​Angelica Sandgren, varumärkesansvarig HSB Riksförbund, tel: 010-442 03 43
​Jakob Norrby, Account Manager FCB Fältman & Malmén, tel: 0730 24 86 89

Arbetsgruppen FCB Fältman & Malmén:

Magnus Fältman, CD
​Björn Nordfors, Art Director
​Bo Tidelius, Copywriter
​Viktor Olsson, Copywriter
​Jakob Norrby, Account Manager
​Robert Berge, Designer
​Andreas Ekedahl, Designer
​​Ellinor Sahlström, Motion Graphics Designer

HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. HSB vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas.

HSB är Sveriges största bostadskooperation med:

  • ca 650 000 medlemmar
  • ca 4 000 bostadsrättsföreningar
  • ca 35 000 förtroendevalda
  • 26 regionala HSB-föreningar

HSB ägs och drivs av medlemmarna enligt principen en medlem – en röst.

Taggar

reklam
bostadsfrågor