HSB säljstartar bostadsrätter i Kumla

22 juni 2020

22 juni startar försäljningen av HSBs nya lägenheter i bostadsrättsföreningen Djupadal i centrala Kumla. Deras första nyproducerade bostadsrättsförening på orten på över 20 år.

– Området erbjuder närhet till allt i Kumla, restaurangerna och affärerna i stan, kommunikationerna till Örebro och stadsparkens grönska. Men brf Djupadal är framför allt för alla som längtar efter ett bekvämt och underhållsfritt boende, säger Sara Almcrantz byggchef på HSB MälarDalarna.

Tomten där de två huskropparna ska byggas ligger på Södra Kungsvägen som granne till det q-märkta gamla vattentornet, precis i början av stadsparken. Storlekarna som erbjuds är från 2 till 4 rum och kök, samtliga med balkong eller uteplats.

– De båda huskropparna är placerade något vinklade till varandra för att öppna upp gårdsytan mot parken. Bostäderna är utformade med flera kvalitéer så som rymliga umgängesytor och gott om förvaring men också garage och hiss, säger arkitekten Sofia Gustafsson, på Örebrobaserade Bygd Arkitektur.

Fakta HSB brf Djupadal

Antal rum: 2 - 4 rum och kök