HSB GÖTA FÖRVÄRVAR YTTERLIGARE EN FASTIGHET I JÖNKÖPING

17 december 2020

- Vi ser mycket positivt på förvärvet. Det är en fin fastighet med hög boendestandard som kompletterar vårt bestånd av hyresfastigheter i området väl, säger Mikael Carlson, fastighetschef.

Genom förvärvet av fastigheten Räven 13 på Dalvik i Jönköping, utökar HSB Göta antalet fastigheter med hyresrätter i bolaget Gambrinus AB. Räven 13 består av 24 lägenheter, varav 18 tvåor och sex treor, samt en lokal. Fastigheten är byggd 1992, är väl underhållen och i mycket gott skick. Samtliga lägenheter är seniorbostäder där hyresgästerna är plus 55 år.

- Förvärvet är strategiskt. Fastigheten ligger mycket nära andra egenägda fastigheter vilket medför synergieffekter vad gäller fastighetsskötsel och förvaltning, säger Mikael Carlson.

Området Dalvik är vackert beläget på en höjd ca tre kilometer väster om Jönköpings centrum och är ett populärt område, mycket på grund av den omedelbara närheten till naturen men samtidigt bekvämt nära storstaden. Kollektivtrafiken går med tät regelbundenhet och nätet av gång- och cykelvägar är väl utbyggt. Här finns förskola, skola och mataffär på några minuters promenadavstånd.

HSB tillträder fastigheten omgående.

- Nu ser vi fram emot att välkomna hyresgästerna till oss på HSB, säger Mikael Carlson.

Vid frågor kontakta:

Mikael Carlson, fastighetschef på HSB Gambrinus.
Tel: 010- 442 36 50

Reine Johansson, vd HSB Göta
Tel: 010-442 36 07

HSB Gambrinus är ett helägt dotterbolag till HSB Göta ef. HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. HSB vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas.

hsb göta