HSB säljstartar unika stadradhus och urbana lägenheter vid Telefonplan

12 mars 2021

Digital säljstart 14 mars – HSB brf Dialogen!

HSB planerar för 12 exklusiva stadsradhus samt 25 välplanerade och ljusa lägenheter med 1–4 rum och kök i utmärkt läge vid Telefonplan. Det blir ett arkitektoniskt spännande hus som anspelar på områdets historia, där Ericssons forna industrimiljö satt sin tydliga prägel.

Telefonplan har under senare år växt fram som ett spännande område med mycket konst, design och kreativitet. Här finns restauranger, butiker, service och tunnelbanan, som bara tar några minuter in till city.

– Det känns fantastiskt att kunna bredda HSBs portfölj med ett så spännande projekt som HSB brf Dialogen, där vi kan erbjuda både smarta lägenheter och moderna stadsradhus, säger Jonas Erkenborn, vd på HSB Bostad.

Arkitektkontoret Semrén & Månsson har ritat husen som byggs både som ett punkthus med gemensam innergård och en vertikal växtvägg samt 12 stadsradhus med egna takterrasser. Områdets vackra industriarkitektur från tidigt 40-tal har gett inspiration till gestaltningen av brf Dialogen, med bland annat ett sågtandat tak, ljus varmvit puts och plåtdetaljer i bronston. Punkthuset och radhusen knyts samman med sockel och puts i likartad ton, där radhusen får en egen identitet med varierande fasadkulörer.

– Det känns roligt att kunna erbjuda våra medlemmar och bosparare en bostadsrättförening med både urbana lägenheter och nytänkande stadsradhus i den här attraktiva stadsdelen som sjuder av liv och rörelse, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.

HSB brf Dialogen
Antal lägenheter: 37
Storlek: 1–4 rum och kök
Boyta: 34 –126 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Säljstart: 14 mars
Preliminär inflyttning: Från kvartal 4 2022
Arkitekt: Semrén & Månsson

Läs mer på www.hsb.se/telefonplan

OM HSB BOSTAD

Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. HSB Bostads vision är att ”skapa framtidens bästa boende i samverkan med våra ägare”.

HSB
Bostadsrättsförening