Frida Liljehammar Hult ny chef för HSB Stockholms Kund- och Medlemsservice

11 april 2021

Frida Liljehammar Hult har utsetts till chef för HSB Stockholms Kund- och Medlemsservice. Hon rekryteras internt och kommer närmast från motsvarande roll på HSB Norra Stor-Stockholm. Frida tillträder sin tjänst den 12 april.

HSB Stockholms Kund- och Medlemsservice har de senaste åren ökat i kundnöjdhet. I senaste mätningen gav 91 procent av 20 000 tillfrågade kunder medarbetarnas engagemang betyget 4 eller 5 av 5 möjliga.

– Att bygga goda kundrelationer är avgörande för vår affär och Frida, med sin långa erfarenhet av ledarskap och kundservice inom olika branscher är en utmärkt person att ta det arbetet vidare. Det känns extra positivt att Frida rekryteras internt. Det visar att våra satsningar på kompetensutveckling och att erbjuda karriärvägar inom HSB fungerar och framför allt att våra medarbetare vill stanna kvar, säger Sofie Roy, affärsområdeschef Förvaltning och vice vd på HSB Stockholm.

Frida har tidigare varit chef för kundservice inom Telia och Tieto med personalansvar för ett stort antal medarbetare.

– Genom att lyssna in kundernas önskemål och införa nya digitala tjänster som gör vår service mer lättillgänglig ska vi ge kunderna en bra upplevelse som de gärna berättar om för andra, säger Frida Liljehammar Hult, chef Kund- och Medlemsservice, HSB Stockholm.

HSB Stockholms Kund- och Medlemsservice

• Ca 70 medarbetare
  • Handlägger cirka 250 000 ärenden per år
  • Fick 2021 kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt som är en märkning för etiska kundkontakter
  • 70 procent av de som slutar på Kund- och Medlemsservice väljer att gå vidare till en annan tjänst inom HSB Stockholm

OM HSB STOCKHOLM
        I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

personer
        HSB Stockholm