Felanmälan

Läs igenom följande innan du går vidare och gör en felanmälan.

Om du upplever att felet kan utgöra
fara för människor eller för vår fastighet 
ska du genast anmäla det via telefon till vår FASTIGHETSJOUR, se nedan.

Du kan även läsa om detta på HSB:s hemsida om felanmälan.

GÖR EN FELANMÄLAN

på något av följande sätt:

Mitt HSB
Gör så här:

  • Logga in på Mitt HSB genom att klicka på Logga in på Mitt HSB längst uppe till höger på denna sida.
  • När du kommer in på Mitt HSB klickar du på Ärenden & felanmälan i listen högst upp på sidan.
  • Du kommer nu till sidan "FELANMÄLNINGAR" där du klickar i rutan "Skapa ny felanmälan" och får då fram ett formulär där du fyller alla uppgifter om felet. Om du har frågor ringer du HSB på tel 010-442 56 00 - välj 1.

TELEFON
010-442 56 00 - välj 1
Måndag – torsdag 09:00 – 15:00 (lunchstängt 12:00 – 13:00)
Fredagar 09:00 – 12:00

FELANMÄLNINGSFORMULÄR på HSB:s hemsida
Här kan bilder bifogas! Om möjligt, ta gärna en bild och lägg till den i formuläret.

JOURTELEFON 010-470 50 64
Används endast vid risk för personskada eller vid fara för fastigheten.
Om jouren kallas ut i onödan eller för att åtgärda sådant som du själv ansvarar för* får du själv betala ”utryckningen”. Därför bör du vid tveksamma fall ringa och rådfråga någon i styrelsen innan du gör felanmälan.

* I stadgarnas §31 står det vad du som medlem/ägare till lägenhet ansvarar för.

HISSARNA

Vi har av tal med OTIS för service och reparation av hissarna.
Felanmälan kan göras dygnet runt på tel 0200-21 21 11.
OBS! Om service kallas ut efter ordinarie arbetstid kan kostnaden bli mycket hög. Därför ska du prata med någon i styrelsen innan du ber OTIS komma och åtgärda ett fel.