Säljstart för HSB brf Vattenbrynet i Klagshamn

28 maj 2019

I dag, den 28 maj, startar försäljningen av de 32 lägenheterna i den första etappen för bostadsrättsföreningen Vattenbrynet i Klagshamn, strax utanför Malmö.

Flertalet av de totalt 79 lägenheterna får utsikt över Kalkbrottssjön och havet. Storlekar som erbjuds är från 2 till 4,5 rum och kök, samtliga med balkong eller trädgård. Vissa fyror är i etage med en planlösning som påminner om radhus.

– Området erbjuder flera skolor och lockar många barnfamiljer. Men framförallt är brf Vattenbrynet för alla som längtar efter att bo mitt i naturen, med havet en kort cykeltur bort, säger Johanna Sallhag, försäljningsansvarig på HSB.

Tomten där de fem huskropparna ska byggas är belägen mellan Kalkbrottssjön och en nyanlagd park.

– I detta mellanrum skapas en miljö som ger bostäderna tillgång till grönska, solljus och utsikt. Vår målsättning har varit att låta alla lägenheter ta del av naturen utanför, säger arkitekten Arne Jönsson.

Malmö nås enkelt med bil eller buss, precis som Hyllie Station. Lund, Trelleborg och Köpenhamn finns en halvtimme bort.

Fakta HSB brf Vattenbrynet

Antal rum: 2-4,5 rum och kök
Boarea: 55-110 kvm
Pris: 1 695 000-3 495 000 kr
Avgift: 3 624-6 138 kr
Projektstatus: Försäljning pågår
Inflyttning: Preliminärt 2021
Arkitekt: Arkitektlaget

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en bostadskooperation som ägs av nästan 50 000 medlemmar – främst enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi bygger, äger och förvaltar fastigheter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

Våra förvaltningstjänster sträcker sig från ekonomisk administration till tekniska konsulttjänster, för i första hand bostadsrättsföreningar.

Dessutom erbjuder vi våra medlemmar bland annat bosparande, utbildningar och löpande rådgivning. Tillsammans skapar vi det goda boendet.

nyproduktion