Omorganisation av ledningsfunktioner på HSB Bostad

01 oktober 2019

HSB Bostad organiserar om i ledningsfunktionerna på bolaget. Projektutvecklingsverksamheten lyfts direkt in i ledningsgruppen med Johanna Berg som affärsområdeschef. Leif Lindqvist, chef för fastighet och transaktionsverksamheten, läggs direkt under vd Jonas Erkenborn.

-Vi effektiviserar bolaget och förbättrar samordningen internt, förändringen är en del av det arbetet, säger vd Jonas Erkenborn.

I HSB Bostads ledningsgrupp finns sedan tidigare affärsområdena Försäljning och eftermarknad samt Produktion och avdelningarna VD-stab och marknad samt Ekonomi representerade. Förändringarna trädde i kraft den 16 september.

OM HSB BOSTAD

Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. HSB Bostads vision är att ”skapa framtidens bästa boende i samverkan med våra ägare”.

www.hsb.se

Hållbarhet