HSB bygger 84 bostadsrätter på Södra Skeppsbron i Gävle

17 januari 2022

HSB planerar att bygga 84 bostadsrättslägenheter i centralt läge på Södra Skeppsbron i Gävle. Projektet erbjuder lägenheter om 1-4 rum och kök med tillgång till både hiss och garage i huset. Digital säljstart sker via hsb.se tisdagen den 18 januari.

HSB brf Skonaren på Södra Skeppsbron består av tre hus, varav huset mot Gavleån reser sig fem våningar högt medan gavelhusen blir fyra våningar höga. Föreningen omfattar 84 bostadsrättslägenheter om 1-4 rum och kök mellan 40-128 kvm. Lägenheterna får öppna planlösningar, balkong eller terrass samt tillgång till hiss och parkering i huset.

– HSB brf Skonaren är ett perfekt val för den som söker ett unikt och nybyggt boende i centralt läge, säger Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland. Högst upp i huset byggs fyra bostäder med solläge hela dagen tack vare dubbla terrasser.

Utöver den egna lägenheten får boende tillgång till gemensamma ytor som glasat växthus på gården, övernattningslägenhet/styrelserum samt bastu/relax med terrass på taket.

– För att anknyta till områdets industriella karaktär får brf Skonaren en rustik tegelfasad mot Gavleån, berättar Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland. Fasaden mot innergården får ljusgrå puts för en ljus och luftig känsla.

Säljstarten för HSB brf Skonaren sker digitalt via hsb.se tisdagen 18 januari. HSBs generösa trygghetsförsäkring ingår i köpet och innehåller avbokningsskydd, tillträdesskydd, bokostnadsskydd och prisfallsskydd. När 30 % av lägenheterna är sålda kommer byggnationen av HSB brf Skonaren att starta.

Kontaktpersoner:
Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland, 070-641 04 67, anders.wallner@hsb.se
Magnus Carlsson, projektledare HSB ProjektPartner, 070-285 99 50, magnus.carlsson@hsb.se

Fakta om HSB brf Skonaren
Antal bostäder: 84