​Bostadsutvecklingsfunktionen stärks på HSB Bostad

20 mars 2017

Lars Åkerling har tillträtt den nyinrättade tjänsten som Chef Bostadsutveckling på HSB Bostad. Detta till följd av att HSB Bostad höjer takten i produktionsverksamheten och under de närmaste åren ökar antalet byggstarter i Stockholms län från cirka 700 till 1 000 per år.

– Det här är en strategiskt viktig tjänst där Lars Åkerling blir ansvarig för bland annat strategiskt utvecklingsarbete, produkt- och bostadsutveckling samt samordning och styrning av affärsanalys. Jag är mycket glad över att Lars Åkerling, med sin långa och gedigna erfarenhet inom bostadsutveckling och bostadsbyggande, vill ta ansvar för detta, säger Stig Ahlén, vice vd/chef för affärsutveckling på HSB Bostad.

Lars Åkerling kommer närmast från tjänsten Chef Affärsutveckling Projekt på HSB Bostad.

OM HSB BOSTAD

I över 90 år har HSB byggt nya bostäder och skapat det goda boendet. Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms län. Bolaget omsätter drygt en miljard kronor och levererar mer än 750 bostäder årligen. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende tillsammans med våra ägare”.

www.hsb.se