Välkommen till HSB

HSB Malmö förvärvar hyresfastigheter i Malmö

27 april 2017 ​Den 2 maj tillträder HSB Malmö Ludvigsro 6 och 7 – två hyresfastigheter med 38 lägenheter och två mindre lokaler.

Den 2 maj tillträder HSB Malmö genom dotterbolaget HSB Sundsfastigheter Ludvigsro 6 och 7 – två hyresfastigheter i centrala Malmö med 38 lägenheter och två mindre lokaler. Fastigheterna ligger på ett lugnt läge i stadsdelen Södervärn, nära Dalaplan. I och med förvärvet äger HSB Malmö sammanlagt 2142 hyreslägenheter i Malmö, Svedala och Trelleborg.
- Det är två fina fastigheter i en del av staden där mycket är på gång just nu. Fastigheterna består främst av små 1:or och 2:or, precis vad våra framförallt yngre bosparande medlemmar efterfrågar, säger Petra Sörling, chef för HSB Sundsfastigheter.

Båda fastigheterna har genom åren fortlöpande blivit underhållna. De har en gemensam innergård där ena halvan är trevligt anlagd med bersåer, uteplatser och cykelförvaring. Lägenheterna är bra planerade och har mycket av den ursprungliga charmen bevarad, bland annat med originalkök i flertalet lägenheter.

Säljare är Vipelyckan AB. Cronholm & Partnerns har varit rådgivare vid affären.

Fakta Ludvigsro 6 & 7
Adress: Värmlandsgatan 10 och 12
Byggår: 1938
Lägenheter: 38
Lokaler: 2

Fördelning:
1 r.o.k – 23 lägenheter
2 r.o.k – 14 lägenheter
3 r.o.k – 1 lägenhet

För ytterligare information, kontakta:
Petra Sörling, chef HSB Sundsfastigheter
Tel: 010- 442 34 01
E-post: petra.sorling@hsb.se

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 29 självständiga HSB-föreningar. Med drygt 45 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. HSB Malmö förvaltar 30 000 bostadsrätter och äger fler än 2 000 hyresrätter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.