Antti Ahonen på HSB Stockholm utsedd till årets fastighetsförvaltare

28 april 2017

Den 27 april tilldelades Antti Ahonen utmärkelsen Årets Fastighetsförvaltare Bostad. Priset delades ut av Förvaltarforum under AFF:s årsstämma.

Syftet med priset är att lyfta fram medarbetare inom förvaltningsbranschen som utför ett professionellt och värdeskapande arbete i fastigheter, samt att främja fastighetsförvaltarrollen.

– Det är självklart otroligt roligt och hedrande att få utmärkelsen, jag är glad och stolt. Utmärkelsen speglar också det utmärkta lagarbete vi har inom HSB Stockholm, som gör det möjligt att utveckla och förädla såväl vår förvaltning som kundernas fastigheter, säger Antti Ahonen.

Årets övriga finalister i kategorin Bostad var Arda Gürler, Uppsalahem, samt Lisen Lindholm från Västerås stad. Juryns vinnarmotivering löd:

Vinnaren verkar alltid med kunden i fokus och är en föredömlig ambassadör för fastighetsförvaltarrollen med sina tekniska kunskaper, sitt engagemang och sin affärsmässighet. I sitt uppdrag följs utvecklingen i omvärlden som kombineras med ett tekniskt kunnande och relationsbyggande tillvägagångssätt. Detta resulterar i högt förtroende, besvärsfrihet och ett tryggare fastighetsägande för kunden. Vinnaren är i vardagen prestigelös, lyhörd och affärsdrivande och har en förmåga att leda sina närmaste medarbetare och kollegor mot ett gemensamt mål. Med service och kvalité som ledord så levereras alltid det yttersta till kunden.

Utöver utmärkelsen tilldelades Antti Ahonen även ett bevis som Auktoriserad Fastighetsförvaltare, vilket AFF, Forum för förvaltning och service, står bakom. Antti har arbetat som fastighetsförvaltare i fem år och har varit verksam i fastighetsbranschen sedan 2005. Han arbetar som fastighetsförvaltare med verksamhetsledaransvar på HSB Stockholm sedan två och ett halvt år tillbaka. Idag förvaltar Antti 729 lägenheter i en 56 000 kvadratmeter stor bostadsrättsförening.

OM HSB STOCKHOLM
I över 90 år har vi byggt nya hem att trivas i - anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till cirka 145 000 medlemmar, 55 000 bosparande och 65 000 byggda lägenheter i 450 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

Årets Fastighetsförvaltare
Antti Ahonen