39 spadtag till HSB brf Kaptenen i Limhamns Sjöstad

08 maj 2017

Måndagen den 8 maj togs de första 39 symboliska spadtagen till HSB brf Kaptenens 99 lägenheter i Limhamns Sjöstad. 39 spadtag eftersom det var lika många bosparande medlemmar i HSB Malmö som valt att köpa lägenhet i projektet.

Ett hundratal gäster från bland annat bospararna, köpare och byggande bolaget Peab hälsades välkomna av HSB Malmös ordförande Claes Caroli. Han konstaterade att HSB Malmö för tillfället håller en ovanligt hög byggtakt. Man har närmare 700 bostäder i produktion – antingen precis färdigställda, nyss påbörjade eller som inom kort ska byggstartas. För att HSB Malmö ska hitta en liknande siffra måste man gå tillbaka till miljonprogrammets dagar.
- I HSB brf Kaptenen får de boende det bästa av tre världar: vattnet, grönskan och staden. Man kommer bo med en fantastisk utsikt – granne med Glasbruksparken, havet, Ribersborgsstranden och småbåtshamnen, samtidigt som det är nära till stan. HSB brf Kaptenen blir den sista pusselbiten som fullbordar den här delen av Limhamns sjöstad, en perfekt avslutning på ett område som redan är väldigt fint, sa Claes Caroli.

Arkitekt:
Stadstudio
Byggande bolag:
PEAB
Byggstart:
8 maj 2017
Antal bostäder: 99
Antal rum: 1-5 rum och kök
Boarea: 30-125 kvm
Pris: 695.000-7.295.000 kr
Avgift: 1.919-6.990 kr
Projektstatus: Försäljning pågår. Tolv bostadsrätter återstår.
Inflyttning: Preliminärt kvartal 2 samt kvartal 4 år 2019

För ytterligare info, kontakta:
Eva Georgsson
Projektledare
eva.georgsson@hsb.se

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö bildades 1925 och är idag en av Sveriges 29 självständiga HSB-föreningar. Med drygt 45 000 medlemmar är den en av de mer tongivande. HSB Malmö förvaltar 30 000 bostadsrätter och äger fler än 2 000 hyresrätter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.