Johan Ström ny chef för tjänsteutveckling

24 augusti 2017

HSB Stockholm förstärker nu organisationen genom att rekrytera Johan Ström. Med fokus på digitalisering ska han leda den nya enheten Strategisk tjänsteutveckling.

– Målet är att bygga en organisation där vi med större kontroll och högre tempo fokuserar på vårt erbjudande till medlemmar och kunder, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.

Johan Ström ska leda det nya teamet, som ansvarar för att kvalitetssäkra och effektivisera såväl interna arbetsprocesser som externa tjänsteerbjudanden.

– Jag och hela organisationen har en spännande utmaning framför oss. Mitt uppdrag är att skapa nya förutsättningar för digital utveckling och effektivisering inom organisationen, och inte minst att utveckla nya affärsmöjligheter, säger Johan Ström.

Johan Ström tillträdde den nya tjänsten i början av augusti, och blir en del av ledningsgruppen. Han har mångårig erfarenhet av affärs- och verksamhetsutveckling, och kommer närmast från HSB Riksförbund.

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

Bospar och medlemskap
Bostadsrättsförening