Välkommen till HSB

HSB köper fastigheter i Jönköping

31 januari 2018 HSB Gambrinus utvidgar sitt fastighetsbestånd med fyra byggnader med sammanlagt 25 lägenheter i området Dunkehalla i centrala Jönköping.

De tre huvudbyggnaderna är tvåvåningshus i gult tegel, uppförda 1965. Den fjärde byggnaden är en vacker ljusgul trävilla från 1929. De 25 lägenheterna är fördelade på mellan 1 rok-5 rok, varav vissa har vätterutsikt. Byggnaderna är välunderhållna och har genomgått löpande förvaltning där renoveringar genomförts kontinuerligt efter behov.

Husen ligger vackert belägna alldeles invid Stadsparken med vackra promenadstråk, stor lekplats och inte minst Stadsparksvallen där J-Södra spelar sina matcher. Lockar inte natur och fotboll är det bara att ta cykeln och rulla ner på några minuter till city.

Busshållplats finns alldeles i närheten, och skola, dagis och mataffär finns också inom några minuters promenadväg.

- Det här är ett attraktivt område i Jönköping och förvärvet av fastigheten ligger i linje med HSB Götas långsiktiga satsning i området runt Dalvik, säger Mikael Carlson, fastighetschef på HSB Gambrinus.

HSB Gambrinus tar över fastigheterna 31 januari. De hyresgäster som idag bor i de fyra husen påverkas inte av ägarbytet.

För frågor kontakta:

Jenny Lundell, tf marknadschef