Välkommen till HSB

Hyresrätterna i andra etappen i Åhusparken är klara för inflyttning

26 februari 2018 Med start klockan 09.00, nu på onsdag 28 februari, startar nyckelkvitteringarna till de hyresgäster som flyttar in i andra etappen i Åhusparken. Återigen fylls 30 hyresrätter med sina första boende och bilar fulla med flyttkartonger rullar åter in på området. Sammanlagt har då 60, av de 90 lägenheter som HSB Skåne uppför färdigställts, i de två etapperna.

På onsdag, den 28 februari, är det åter dags för inflyttning i Åhusparken. Ännu lite liv fyller då parken.

Med start klockan 09.00, nu på onsdag 28 februari, startar nyckelkvitteringarna till de hyresgäster som flyttar in i andra etappen i Åhusparken. Återigen fylls 30 hyresrätter med sina första boende och bilar fulla med flyttkartonger rullar åter in på området. Sammanlagt har då 60, av de 90 lägenheter som HSB Skåne uppför, färdigställts i de två etapperna.

Intresset för hyresrätterna har varit stort sedan start och redan nu fördelas de sista 30 hyresrätterna i etapp 3. Etapp 3 har beräknad inflyttning i juli 2018.

Totalt kommer 90 nya lägenheter att uppföras, 30 i varje etapp. Byggnationen omfattar sex punkthus med tre plan vardera, vilka byggs i tre etapper. Lägenheterna är 2–4 rum och kök fördelade på cirka 55–88 kvadratmeter. Samtliga lägenheter har inglasad balkong.

Inredningen i lägenheterna är noga utvald och de kommer att utrustas med klinker och ekparkett som golvmaterial samt vitmålade väggar. Alla lägenheterna är utrustade med tvättmaskin och torktumlare.

För mer information, besök hsb.se/skane/ahusparken

BYGGFAKTA

Arkitekt: LWLJ Arkitekt Konsult, Lena Walberg-Ljungbeck
Byggentreprenör: Gösta Bengtsson Byggnads AB / Husconcept AB
Storlek: Flerfamiljshus från 2–4 rum och kök fördelat på 55–88 kvadratmeter.
Upplåtelseform: Hyresrätt
Avgift: ca 1 500 kronor per kvadratmeter och år