Välkommen till HSB

Ny HR-chef stärker HSBs nya nationella organisation

12 mars 2018 ​​HSBs nybildade nationella organisation har rekryterat Laurence Howard till en ny tjänst som HR-chef. Han kommer senast från Peab, där han arbetat som personalchef. Laurence Howard har en mångårig chefserfarenhet och har tidigare jobbat som personalchef på Skanska och Bravida. På HSB kommer Laurence Howard att ingå i koncernledningsgruppen. ​

– Med Laurence Howard får vi inte bara en väldigt erfaren chef, vi får även en person som kan bostadsbranschen utan och innan. Han blir ett viktigt nav när vi nu kraftsamlar nationellt med en ny organisation, säger Pernilla Bonde, vd HSB Riksförbund.

Laurence Howard tillträder tjänsten som HR-chef den 19 mars och kommer att vara en resurs för hela HSB.

– Jag ser mycket fram emot att arbeta tillsammans med HSB. Jag vill bidra med min erfarenhet av att bygga organisationer och arbeta med affärsnära HR. Det känns särskilt spännande att komma till en kooperation som har ett sådant starkt och stolt varumärke. Det visar inte minst att HSB nyligen blev korat till årets varumärke, säger Laurence Howard.

• ca 3 900 bostadsrättsföreningar