Välkommen till HSB

Turning Torso öppnar upp sin högsta våning för allmänheten

25 juni 2018

Med start den 10 juli och fyra veckor framåt finns det chans för allmänheten att besöka den högsta våningen i Turning Torso, våning 54 och dess konferenslokaler. Besökarna kan spana in utsikten 179 meter upp samtidigt som de får en presentation av husets historia när guiden varvar fakta med anekdoter.

Information om visningarna

• Vecka 28–31: tisdagar–torsdagar klockan 10, 13 och 15, samt söndagar klockan 13 och 15.
  • Den som vill boka plats gör det på telefonnummer 040-17 45 00.
  • Priset är 195 kronor för vuxen (150 kronor för vuxen HSB-medlem) och 150 kronor för barn 6–11 år (125 kronor för barn HSB-medlem).
  • Visningarna hålls av guiderna Jan Andersson och Joe Toroczkay.

Fakta om Turning Torso

• Stod klart för inflyttning 1 november 2005.
  • Byggt i nio kuber som skruvar sig 90 grader. Formen bygger på en skulptur av arkitekten Santiago Calatrava som dock bara har sju kuber, inspirerad av människans sju nackkotor.
  • Huset är 190 meter och 54 våningar högt. De båda nedersta kuberna är kontor, varav de sex nederst våningarna är HSB Malmös kontor.
  • Våning 14–52 innehåller totalt 148 hyreslägenheter. Det är mellan en och fem lägenheter på varje våning. Hyresgästerna har bland annat tillgång till gym, vinkällare och övernattningslägenheter för egna gäster.
  • Receptionen, för både hyresgäster och besökare, är bemannad dygnet runt.
  • Mötes- och konferensverksamheten på våningarna 53 och 54 heter Sky High Meetings. Här erbjuds paket för olika typer av arrangemang, möten och studiebesök.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en demokratiskt styrd organisation som ägs av 47 000 medlemmar – främst enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Det gör oss till den tredje största regionala HSB-föreningen i Sverige.

Vi bygger, äger och förvaltar fastigheter – totalt cirka 2 200 hyreslägenheter och 30 000 bostadsrättslägenheter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

Våra förvaltningstjänster sträcker sig från ekonomisk administration till tekniska konsulttjänster, för i första hand bostadsrättsföreningar.

Dessutom erbjuder vi våra medlemmar bland annat bosparande, utbildningar och löpande rådgivning. Och tillsammans skapar vi det goda boendet.

hyresrätt
turning torso