Bostadsproblematiken i Lund lyfts upp i debatt

27 augusti 2018

Onsdagen 29 augusti drabbar tio politiska partier samman i en debatt om bostadssituationen i Lund. Som arrangör bakom debatten står HSB Skåne.

Bostadssituationen i Lund är ansträngd och det ser likadant ut i större delen av landet. Trots detta är boendefrågan inte någon stor valfråga. Men det har blivit dags att lyfta upp denna fråga på agendan och vidare in i det politiska rummet.

Under ledning av Johan Wester kommer frågor som ”hur kan vi underlätta flyttkedjan så till exempel unga kommer in på bostadsmarknaden?”, ”hur kan vi arbeta för att underlätta byggnation och byggprocesser?” och ”hur kan vi snabba på de kommunala besluten och beslutsprocesserna?” att diskuteras och debatteras.

Debattörer under kvällen är representanter från C, FI, FNL, KD, L, M, MP, S, SD och V. Allmänheten är inbjudna att deltaga. Som arrangör bakom debatten står HSB Skåne.

När: 29 augusti klockan 18.00
Var: Stora Scenen, Mejeriet i Lund