Välkommen till HSB

HSB Södertörn säljstartar brf Visby Gärde

18 september 2018 Välplanerade moderna lägenheter i ett naturnära läge på Gotland – säljstart 22 september

HSB Södertörn slår upp portarna till säljstarten av HSB brf Visby Gärde. Medlemmar, bosparare och andra intressenter erbjuds 46 nya välplanerade och ljusa bostadsrätter i områdets sista bostadsrättsprojekt.

När HSB Södertörn släppte sitt första projekt på Gotland förra året visade sig intresset vara långt över förväntan. Efter den succén erbjuder HSB Södertörn nu ännu en etapp med bostadsrätter i det före detta A7-området. HSB brf Visby Gärde är områdets sista nya bostadsrättprojekt.

– Efter förra årets succé är det med stor glädje vi hälsar välkomna till ännu ett projekt i Visby. Det här blir ett tryggt och bekvämt boende med gångavstånd till Visby innerstad, säger Ulf Tapper, vd på HSB Södertörn.

HSB erbjuder moderna bekväma lägenheter i en bostadsrättsförening som kommer att bestå av tre hus, det ena huset har fyra våningsplan och de övriga tre våningsplan. Lägenheterna blir 1–4 rum och kök med fina balkonger och uteplatser. Alla material väljs med hänsyn till naturen och klimatet.

– På HSB har vi alltid haft en tanke om att kvalitet vinner i längden och därför bygger vi alla våra lägenheter med gedigna material. Det här är fina lägenheter med öppna planlösningar och generösa ljusinsläpp i ett naturnära läge, säger Ulph Lundgren, fastighetschef på HSB Södertörn.

HSB värnar om att bygga gemensamma ytor och mötesplatser för socialt umgänge, i HSB brf Visby Gärde blir det en trevlig gård med lekmöjligheter i anslutning till stora grönområden. Föreningen får ett styrelserum som även kan nyttjas som övernattningslägenhet. Alla lägenheter får en parkeringsplats med motorvärmare, och det kommer också att finnas ett par platser för elbilsladdning.

Medlemmar och bosparare i HSB har alltid möjlighet till förtur till HSBs nyproduktion.

Välkommen till säljstarten av Visby Gärde 22 september klockan 12.00-14.00 på Wisby Strand!

Fakta HSB brf Visby Gärde

Antal lägenheter: 46
Storlek: 1–4 rum och kök
Boyta: 37–101 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Säljstart: 22 september 2018, kl 12.00-14.00 på Wisby Strand Congress & Event
Inflyttning: Preliminärt under kvartal 1 och 2, 2020.
Arkitektbyrå: Structor

Läs mer om HSB brf Visby Gärde

OM HSB SÖDERTÖRN
HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. HSB är Sveriges största bostadskooperation.I snart hundra år har HSB byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. HSB Södertörn har drygt 21 500 medlemmar och 3 300 bosparare. HSB Södertörn förvaltar cirka 15 000 lägenheter. Vi finns i fyra kommuner i Stockholms – och Gotlands län: Botkyrka, Gotland, Huddinge och Nynäshamn.

OM HSB BOSTAD
HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende i samverkan med våra ägare”.

www.hsb.se