Välkommen till HSB

Förvärvar fastighet i Malmö

04 december 2018 Den 1 februari 2019 tillträder HSB Malmö, genom dotterbolaget HSB Sundsfastigheter AB, en hyresfastighet med 17 lägenheter vid Nobeltorget i Malmö.

Den 1 februari 2019 tillträder HSB Malmö, genom dotterbolaget HSB Sundsfastigheter AB, en hyresfastighet med 17 lägenheter vid Nobeltorget i Malmö.

– Vi är glada att kunna erbjuda ännu fler lägenheter till våra bosparande medlemmar. Det här är ett hus som tilltalar de flesta som vill bo centralt, det finns både stora lägenheter för barnfamiljer och mindre med två rum och kök som framförallt efterfrågas av våra yngre medlemmar, säger Lennart Eckerholm, förvaltare och tillförordnad chef för HSB Sundsfastigheter.

Säljaren är en privat hyresvärd.

Fakta Ansvaret 5

Adress: Abbekåsgatan 17 och Torekovsgatan 21 i Malmö

Byggår: 1930

Lägenheter: Totalt 17 lägenheter, 7 st 2 r.o.k, 4 st 3 r.o.k, 3 st 4 r.o.k och 3 st 5 r.o.k

Bostadsarea: 1 392 kvm

HSB Malmö har cirka 2 200 hyreslägenheter i Malmö, Svedala och Trelleborg. Vi ökar vårt bestånd genom köp och nybyggnation.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en demokratiskt styrd organisation som ägs av 48 000 medlemmar – främst enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Det gör oss till den tredje största regionala HSB-föreningen i Sverige.

Vi bygger och förvaltar fastigheter – cirka 2 200 hyreslägenheter och 30 000 bostadsrättslägenheter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

Våra förvaltningstjänster sträcker sig från ekonomisk administration till tekniska konsulttjänster, för i första hand bostadsrättsföreningar.

Dessutom erbjuder vi våra medlemmar bland annat bosparande, utbildningar och löpande rådgivning. Och tillsammans skapar vi det goda boendet.

hyresrätt
förvärv