På hsb.se använder vi cookies för att din upplevelse av webbplatsen - till exempel lokalt innehåll - ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används och genom att klicka på acceptera kan ditt regionala val sparas till nästa besök.         Om cookies

Vår webbplats hsb.se innehåller cookies. Cookies eller kakor är ett litet fotavtryck du lämnar efter dig när du besökt en sajt. Den består av en liten textfil, som lagras i din dator/webbläsare och används normalt för att förbättra användarupplevelsen för dig som besökare, exempelvis genom kortare nedladdningstider och tillgång till vissa funktioner anpassade efter dina tidigare val.

Så säger lagen
Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

  • att webbplatsen innehåller cookies
  • vad cookies används till


Besökaren ska också samtycka till att cookies används.

Cookies på hsb.se
Cookies på hsb.se används för att webbplatsen ska fungera så bra som möjligt för dig som besökare. Cookies gör så att vi kan anpassa webbplatsen efter dina val.

Det finns två kategorier av cookies, beständig (permanent) cookie och tillfällig (session) cookie.

  • Beständig – Sparas i din webbläsare tills du väljer att ta bort den. Används till exempel för inställningar som du fyllt i på hsb.se, i syfte att förbättra din användarupplevelse.
  • Tillfällig  Lagras tillfälligt i datorns minne under tiden du besöker en webbsida. Försvinner när du stänger din webbläsare.


Både beständiga och tillfälliga cookies används för besöksstatistik och i vårt arbete att förbättra webbplatsen.

Att undvika cookies
Du kan ställa in din webbläsare, så att du kan surfa anonymt och inte lämna några spår efter dig. Inställningarna skiljer sig åt beroende på vilken webbläsare du har. I webbläsaren kan du också radera tidigare lagrade cookies. Se din webbläsares hjälpsidor för mer information.

Om du väljer att inte acceptera cookies, finns det vissa delar av hsb.se som du inte kommer att kunna använda.

Läs gärna mer om cookies på Post- och telestyrelsens webbplats.

Stäng
Välkommen till HSB

HSB lanserar varumärkeskampanjen ”Inflyttningsfesten”

06 december 2018 Kooperation – aldrig har en gammal idé känts så ny. Det är budskapet i HSBs nya varumärkeskampanj ”Inflyttningsfesten” som lanseras idag. En bärande del i kampanjen är en reklamfilm som visas på webb-tv och bio och som vänder sig till unga i hela landet.

Kooperation – aldrig har en gammal idé känts så ny. Det är budskapet i HSBs nya varumärkeskampanj ”Inflyttningsfesten” som lanseras idag. En bärande del i kampanjen är en reklamfilm som visas på webb-tv och bio och som vänder sig till unga i hela landet.

– I lite tuffare tider på bostadsmarknaden känns det tryggt att kunna lansera en kampanj som visar på hur en erfaren och modern kooperation som HSB kan göra nytta för människor i hela landet. Att äntligen få flytta till ett eget hem, och fira det med nära och kära i form av en inflyttningsfest, ringar in varför HSB finns och vad vi kan erbjuda unga människor, säger Angelica Sandgren, varumärkesansvarig HSB Riksförbund.

Kampanjen ”Inflyttningsfesten” vänder sig till unga mellan 18 och 25 år, och är skapad av kommunikationsbyrån Prime och produktionsbolaget Bleck Out. Med tanke på temat är tanken att även andra åldersgrupper ska attraheras av budskapet. 

– Vi vet att företags värderingar är särskilt viktiga för unga. De förväntar sig att företag ska ta sig an stora samhällsproblem, och de litar på att de ska komma med lösningar. Vi tror att HSBs idé om gemensamt ägande och mångåriga samhällsansvar ligger i linje med vad unga vill ha. Och nu kan vi visa det på ett tydligt sätt, säger Angelica Sandgren.

Kampanjen innehåller även ett eget uttryck i sociala medier, som ska engagera unga.

– Vi har ett spännande samarbete med Social Industries, som är experter på kommunikation med unga i sociala medier. Tillsammans med dem har vi tagit fram en ny idé som vi kallar ”Green House Warming”, där kända influencers kommer att vara med och skapa egna digitala inflyttningsfester som man kan delta i, säger Angelica Sandgren.

Här finns mer information om HSBs varumärkeskampanj. Och här finns filmen ”Inflyttningsfesten” att se.

Projektgrupp HSB:
Angelica Sandgren, projektledare och varumärkesansvarig

Caroline Hedlund, marknads- och kommunikationschef HSB ProjektPartner

Maria Isacsson, marknads- och kommunikationschef HSB Riksförbund

Projektgrupp Prime:
Ylva Lindberg, Key Account Manager

Hanna Belander, Creative Director

Robin Wiman, Art Director
Sara Tidholm, projektledare

Produktionsbolag: Bleck Out

HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. HSB vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas.

HSB är Sveriges största bostadskooperation med:

  • ca 620 000 medlemmar
  • ca 4 000 bostadsrättsföreningar
  • ca 35 000 förtroendevalda
  • 28 regionala HSB-föreningar

HSB ägs och drivs av medlemmarna enligt principen en medlem – en röst.

Taggar

bostadsfrågor
hsb
reklam
prime
bleck