Välkommen till HSB

HSB byggstartar 21 lägenheter vid Strandpromenaden i Härnösand

10 december 2018 HSB har fått bygglov för brf Muraren med 21 lägenheter vid havet i centrala Härnösand. Intresset att bo här är mycket stort och 16 lägenheter har redan sålts sedan säljstarten i slutet av oktober. Därmed är projektet klart att byggstarta till våren.

HSB har fått bygglov för brf Muraren med 21 lägenheter vid havet i centrala Härnösand. Intresset att bo här är mycket stort och 16 lägenheter har redan sålts sedan säljstarten i slutet av oktober. Det innebär att kravet på 50% sålda lägenheter är uppnått och att projektet därmed är klart att byggstarta till våren.

Härnösand kommun har beviljat bygglov för HSBs planerade bostäder i brf Muraren i centrala Härnösand. Totalt bygger HSB 21 lägenheter i ett sexvåningshus vid havet, bara ett stenkast från strandpromenaden, hamnen och simhallen.

– Vi är mycket glada för det stora intresset att köpa lägenhet i brf Muraren, säger Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland. Det unika läget i kombination med att varje lägenhet har tillgång till balkong, uteplats eller terrass mot havet är kvaliteter som kunderna tydligt uppskattar.

Brf Muraren är HSBs första nyproduktionsprojekt i Härnösand sedan1986 och erbjuder lägenheter om 2-4 rum och kök i varierande storlekar mellan 62-124 kvm. Boende får tillgång till bekvämligheter som hiss samt parkering i carport nära huset.

Försäljningen av lägenheterna sker genom Länsförsäkringar fastighetsförmedling och entreprenör är Hus och Nyproduktion entreprenad AB.

FAKTA OM BRF MURAREN
Bostäder: 21 bostadsrättslägenheter om 2-4 rum och kök (62-124 kvm)
Antal våningar: 6 våningar varav den övre våningen är indragen
Säljstart: 23 oktober 2018 Byggstart: preliminärt kvartal 2, 2019