Välkommen till HSB

TOPPBETYG FÖR HSB ÖSTERGÖTLANDS NYPRODUKTION

08 februari 2019 Hösten 2018 flyttade nya, förväntansfulla ägare in i HSB brf Strandängen i Mjölby. Nu har de gett sina betyg - ett glädjande bevis på att HSB Östergötland håller högsta kvalitet med en topp 10-placering i jämförelse med all nyproduktion i hela landet!

Vid vackra Svartå Strand i Mjölby har ett nytt bostadsområde vuxit fram. Här har HSB Östergötland, tillsammans med HSB Projektpartner och Åhlin & Ekeroth Byggnads AB, byggt två ståtliga hus. De är på åtta våningar och de 60 lägenheterna har en härlig utblick mot ån som rinner förbi.

Nästan alla större bostadsbyggare i Sverige envänder sig av samma undersökning för att mäta kundernas nöjdhet (NKI) med processen kring den nya bostaden. Undersökningen görs via Prognoscentret. Frågorna handlar om allt från försäljningsmaterial, pris, information, inredningsval, hantverkets utförande och inflyttningen. Resultaten används för att utveckla processerna och göra kundernas upplevelse ännu bättre.

HSB Östergötlands projekt brf Strandängen hamnade på 6:e plats på listan över Sveriges bästa bostadsprojet med ett NKI på hela 86. Sveriges bästa projekt fick 91 och snittet för branschen ligger på 70.

-I brf Strandängen har köparna varit väldigt nyfikna och aktiva under hela byggtiden. Redan vid säljstart hade vi ett stort antal intressenter. I detta skede hade vi bara ett hus med 30 bostadsrätter, men det blev fort fulltecknat så vi startade det som annars skulle blivit en andra etapp på samma gång. Det har också märkts när vi har haft informationsmöten och visningar då nästan samtliga köpare deltagit vid varje tillfälle säger Andreas Grenestam, Projektledare på HSB Östergötland.

-Vårt jobb går ut på att utveckla det trygga och goda boendet. Det innefattar bland annat att kunderna till vår nyproduktion känner sig omhändertagna, informerade och nöjda med sin nya bostad. Att få det högsta betyget i HSB är fantastiskt roligt och bekräftar att vi arbetar på rätt sätt. Nu fortsätter vi att satsa på nya bostäder i Mjölby. För närvarande säljer vi bostadsrätter i rad- och parhusform, HSB brf Tallkotten, som kommer att byggas på Sjunningsfält, givetvis satsar vi på ett minst lika gott betyg här, säger Anders Stjärnberg, Vd för HSB Östergötland.

hsb östergötland