Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

HSB toppar Sustainable brand index för andra året i rad

12 april 2019 ​HSB är det mest hållbara varumärket i kategorin bostäder enligt svenska folket. Det är andra året i rad som HSB är branschvinnare i Sustainable Brand Index, Europas största varumärkesstudie om hållbarhet.

– Otroligt kul och hedrande att vi vinner igen – det är ett kvitto på att vi är en viktig aktör i arbetet mot det hållbara samhället. För oss har arbetet med dessa frågor alltid varit ett strategiskt val som genomsyrar hela vår organisation, med högt satta målsättningar, säger Freja Bramsen, chef för hållbarhet och utveckling på HSB Göteborg.

Sustainable Brand Index korar Sveriges mest hållbara varumärken sedan 2011. I årets undersökning har 18 600 respondenter i åldrarna 16–70 år från hela Sverige intervjuats om hur hållbara välkända varumärken är.

Nyligen utsågs HSB till Sveriges Grönaste Varumärke i kategorin nyproducerade bostäder – även det för andra året i rad. HSBs hållbarhetsarbete bedrivs på många nivåer samtidigt för att minimera miljöpåverkan från både byggande och boende.

– Vi har högt ställda mål för att minska vår klimatpåverkan. De senaste tio åren har vi halverat våra utsläpp. Samtidigt tar vi fram framtidens hållbara boende i HSB Living Lab – ett levande labb där forskarna har möjlighet att utveckla sina idéer i en verklig boendemiljö. Tanken är att lösningarna sedan ska skalas upp och kunna användas i HSBs nyproduktion och hos bostadsrättsföreningar, säger Magnus Ulaner, miljöchef på HSB Riksförbund.

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag och verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Idag är det 70 000 medlemmar som alla äger HSB Göteborg tillsammans. I samverkan skapas Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boende gemenskap. Och eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från övriga och ger också medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.