Välkommen till HSB

HSB Nordvästra Götaland förvärvar Galeasen 1 och Strandgården 1

31 maj 2019 HSB Nordvästra Götaland förvärvar fastigheterna Galeasen 1 och Strandgården 1 av Mariehus Fastigheter AB i attraktiva lägen i Mariestad. Tillträdesdag är den 31 maj.

- Vi ser det som en naturlig del av vår utveckling att utöka fastighetsbeståndet inom hyresområdet och är mycket glada över att kunna införliva dessa fastigheter i vårt bestånd, säger Torbjörn Friberg, vd på HSB i Nordvästra Götaland.

- För Mariehus har valet av köpare varit viktigt och i HSB har man hittat en ägare och förvaltare som är seriös och långsiktig, säger Jari Lalli, vd på Mariehus.

HSB Nordvästra Götaland förvaltar cirka 15 000 bostäder i 246 bostadsrättsföreningar och äger sedan tidigare hyresfastigheter i: Åmål, Mellerud Vänersborg, Trollhättan, Lilla Edet, Lidköping, Skara, Skövde och Mariestad, vilket innebär att företaget utökar sitt bestånd av hyresfastigheter i Mariestad.

- För oss är det viktigt att kunna erbjuda ett gott boende till människor med olika behov, för de som inte vill investera sina pengar eller inte har möjlighet att köpa en egen bostad är hyresrätten ett bra alternativ som vi vill kunna ge dessa, menar Torbjörn Friberg.

Förvärvet innebär ytterligare nästan 90 hyreslägenheter i Mariestad för HSB Nordvästra Götaland.

hsb nordvästra götaland