Välkommen till HSB

Sveriges elit i schack gör upp i Turning Torso

08 juli 2019 Den 30 november samlas stormästarna i schack i Turning Torso för att göra upp i turneringen "Turning Torso Chess Event", med Sverige-ettan Nils Grandelius i spetsen.

– Det är med stor glädje vi kan konstatera att turneringen håller en klass långt utöver det vanliga med namn från absoluta toppen. Jag vill också rikta ett stort tack till Turning Torso som erbjuder svenskt schack möjligheten att visa upp sig i fantastiska lokaler i en unik miljö, säger turneringsansvarige Bengt Kvisth.

Utöver världsstjärnan Nils Grandelius återfinns bland andra Ferdinand Hellers, som under 80-talet var en av de största talangerna inom svensk schack, samt Stellan Brynell och Jonny Hector som representeras av Limhamns SK.

– Vi är väldigt glada och stolta att den svenska schackeliten väljer att hålla turneringen hos oss. Jag är säker på att den magnifika utsikten från våra toppvåningar kommer att ge den perfekta inramningen för detta evenemang, säger Fredrik Nelderup, ansvarig för Turning Torsos konferensverksamhet.

Samtliga partier kommer att sändas live på schacksajter över hela världen. Turneringen spelas i blixtformat med 5 min + 3 sek/drag per spelare och parti. Alla möter alla två gånger.

De medverkande i turneringen är:

Nils Grandelius, Premium Chess Club

Evgenij Agrest , Alingsås SS

Harry Schüssler, Eksjö SK

Stellan Brynell, Limhamns SK

Jonny Hector, Limhamns SK

Hans Tikkanen, Lunds ASK

Emanuel Berg, Wasa SK

Ferdinand Hellers, Wasa SK

För mer information om evenemanget, kontakta turneringsansvarige Bengt Kvisth på telefon 0761-11 03 69.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en bostadskooperation som ägs av nästan 50 000 medlemmar – främst enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi bygger, äger och förvaltar fastigheter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

Våra förvaltningstjänster sträcker sig från ekonomisk administration till tekniska konsulttjänster, för i första hand bostadsrättsföreningar.

Dessutom erbjuder vi våra medlemmar bland annat bosparande, utbildningar och löpande rådgivning. Tillsammans skapar vi det goda boendet.

sky high meetings
turning torso