Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

HSB Skåne satsar på kvinnliga fastighetsvärdar

06 september 2019 Arbetslösa kvinnor står i fokus när HSB Skåne, i samarbete med Arbetsförmedlingen och Yrkesakademin, satsar på Rekryteringsutbildning till fastighetsvärdar. Syftet är att få in fler kvinnor i en mansdominerad bransch. Rekrytering av arbetslösa kvinnor påbörjas nu i höst och utbildningen startar redan i januari 2020.

- Vi ser ett behov av att få in fler kvinnor i fastighetsbranschen och inte minst som fastighetsvärdar. Vi står inför ett rekryteringsbehov och vill gärna underlätta för kvinnor som inte är bekanta med yrket sedan tidigare att söka sig till vår bransch, säger Cornelia Håkansson, HR-chef på HSB Skåne.

Rekryteringsutbildningen är en kombination av teoretisk utbildning hos Yrkesakademin och praktik hos HSB Skåne. Utbildningen pågår mellan januari och oktober 2020 och totalt kommer mellan 15-20 arbetslösa kvinnor som är inskrivna hos Arbetsförmedlingen att antas. Första informationsträffarna om rekryteringsutbildningen kommer att hållas av Arbetsförmedlingen under vecka 37 på följande orter:

9/9 Arbetsförmedlingen Ystad

10/9 Arbetsförmedlingen Helsingborg