Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

HSB Skåne tar första spadtaget för nya bostadsrätter i Ystad

16 september 2019 Det första spadtaget för HSB brf Blomstra tas tisdagen den 17 september kl. 12.00.På plats för att gräva finns HSB Skånes vd Ann Irebo, Ystad kommunstyrelses ordförande Kristina Bendz samt Wästbyggs regionchef Henrik Hopp. Projektet som byggstartas kommer att vara beläget i Ystad Trädgårdsstad och omfatta 63 bostadsrätter.

Det har blivit dags för HSB Skåne att sätta spaden i jorden och ta det första spadtaget för de 63 bostadsrätterna som ska utgöra HSB brf Blomstra i Ystad. Projektet som byggstartas kommer att vara beläget i Ystad Trädgårdsstad.

HSB brf Blomstra ligger i det framväxande området Ystad Trädgårdsstad. Här ligger fokus på det gröna och fastigheten projekteras med Miljöbyggnad Silver, vilket innebär låg miljöbelastning, hög boendekomfort med naturliga materialval och högt ställda energikrav. Alla lägenheter har antingen balkong eller uteplats och på den gemensamma gården kommer odlingslådorna att samsas med ytor att umgås på. Från området finns det goda kommunikationer och på endast fem minuter med cykel nås både Ystad station och stadens centrala delar.

– Senast vi byggde nytt i Ystad var 2009 så det känns kul att vara tillbaka med ett nyproduktionsprojekt här. Intresset är, och har varit, stort för bostadsrätterna i HSB brf Blomstra sedan start och i dagsläget är redan drygt 37 procent av lägenheterna sålda, säger Caroline Sellström, affärsområdeschef marknad och medlem i HSB Skåne.

HSB brf Blomstra kommer att bestå av tre hus med fem våningar vardera. Totalt kommer 63 lägenheter att byggas, vilka får en storlek på 1 till 4 rum och kök fördelat på 35-109 kvadratmeter. HSB brf Blomstra beräknas vara inflyttningsklar under vintern 2020/2021.

Försäljningen av bostadsrätterna startade i mars 2019. För varje såld lägenhet i HSB brf Blomstra skänker HSB pengar till den humanitära organisationen We Effect, ett stöd som innebär att människor i utsatta och fattiga länder kan bilda bostadskooperativ och bygga egna hus.

Byggfakta

Arkitekt: Carsten Andersson Arkitekter AB