Välkommen till HSB

Ny ekonomi- och finanschef till HSB Stockholm

17 september 2019 Henning Taube Hansen har tillträtt som ny ekonomi- och finanschef på HSB Stockholm. Han har lång erfarenhet från såväl bankvärlden som fastighetsbranschen, och tar i och med den nya rollen plats i HSB Stockholms ledningsgrupp.

Henning Taube Hansen har tillträtt som ny ekonomi- och finanschef på HSB Stockholm. Han har lång erfarenhet från såväl bankvärlden som fastighetsbranschen.

– Jag är väldigt glad att Henning nu är en av oss. Hans erfarenhet och kompetens kommer att stärka vår ekonomi och affär, men också den digitala omställning vi befinner oss i, säger Anders Svensson, vd HSB Stockholm.

Henning Taube Hansen kommer närmast från en konsultroll, och har tidigare erfarenhet från bankvärlden och fastighetsbranschen i både Sverige och Danmark. I och med den nya rollen tar han också plats i HSB Stockholms ledningsgrupp.

– Jag är både glad och stolt över att bli en del av HSB. Ett etablerat varumärke som varit en ledande aktör på den svenska bostadsmarknaden i snart hundra år. Nu står vi inför en omställning och behöver tänka annorlunda då både marknaden för nyproduktion och förvaltningsbranschen är i förändring, säger Henning Taube Hansen.

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

företagsnyheter