Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

Pressinbjudan: bostadsminister Per Bolund besöker HSB Living Lab i Göteborg

25 september 2019 Den 27 september besöker bostadsminister Per Bolund HSB Göteborg och HSB Living Lab, som är ett unikt bostadshus och levande labb för framtidens hållbara boende.

Den 27 september besöker Bostadsminister Per Bolund HSB Göteborg och HSB Living Lab, som är ett unikt bostadshus och levande labb för framtidens hållbara boende.

HSB Living Lab är ett experimenthus, ett laboratorium för forskare, studenter och bostadsutvecklare. Här forskas varje dag, dygnet runt, för framtidens hållbara boende.

– HSB Living Lab är en fastighet och ett boende i ständig förändring. Själva poängen med huset är att skapa en frizon där vi både får lyckas och misslyckas. Här kan vi testa idéer, innovationer och nya tekniska lösningar i en riskfri miljö som hjälper oss att snabba på innovationstakten inom boendesektorn, säger Emma Sarin, projektchef HSB Living Lab.

I HSBs levande labb pågår ett femtiotal forskningsprojekt samtidigt i de boendes vardagsmiljö. Cirkulära kök, framtidens tvättvanor, test av innovativa fasadmaterial, energieffektivitet och uppkopplade bikupor är några aktuella exempel på forskning som bedrivs här. Projekten är inte bara initierade av HSB utan sker i samverkan med partners som är intresserade av att förändra och förbättra framtidens boende.

Under besöket kommer bostadsminister Per Bolund få en guidad tur i huset och en presentation av olika forskningsprojekt, samtidig som han får möjlighet att träffa några av de boende.

Dag och tid: 27 september, kl 13.30 till 14.30.
Plats:
HSB Living Lab, Elektrovägen 4 Göteborg.

Vill du som journalist vara med på rundvandringen i HSB Living Lab, kontakta Jens Holmberg.

Om HSB Living Lab
HSB Living Lab är en resa mot framtidens boende. Idén om ett levande lab för forskning om en hållbar boendemiljö föddes 2010 och huset stod på plats 2016. Här bor och lever studenter, HSB-medlemmar och forskare för att testa innovationer och tekniska lösningar för nästa generation bostäder. I 29 lägenheter utrustade med mätstationer och 2 000 sensorer lever ett 30-tal personer i en ständigt föränderlig byggnad där väggar, fasader och inredning utvecklas efterhand som forskningen fortskrider. HSB Livning Lab finns på Chalmersområdet och projektet är ett samarbete mellan 12 samverkanspartners och är en unik arena för att skapa framtidens hållbara boendemiljöer.

För mer information:
Jens Holmberg, PR- och kommunikationsansvarig HSB Göteborg
Jens.holmberg@hsb.se
070-721 50 11

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag och verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Idag är det 70 000 medlemmar som alla äger HSB Göteborg tillsammans. I samverkan skapas Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boende gemenskap. Och eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från övriga och ger också medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.