Välkommen till HSB

STOMVISNING AV HSB BRF BJÖRKALUND! – SE DEN KLIMATSMARTA TRÄSTOMMEN PÅ PLATS

10 oktober 2019 Intresset är stort för Norrköpings nya stadsdel Björkalund strax söder om Vrinnevisjukhuset. Inte minst för de fåtal flerfamiljshus som byggs i området. Därför är vi extra stolta och glada över att nu kunna bjuda in både bostadsrättsköpare, media och den breda allmänheten på en stomvisning utöver det vanliga.

HSB brf Björkalund 1 byggs nämligen med stomme av korslimmat massivträ, ett material med många miljöfördelar och som valts i linje med bostadsprojektets högt uppsatta miljömål.

Många nyfikna har redan kikat förbi under den pågående stomresningen. När det första husets stomme nu står klar ger de massiva gyllengula träelementen en god bild och känsla av hur de färdigställda bostäderna kommer att bli. Projektet omfattar 44 klimatsmarta bostadsrätter om 1 – 4 rum och kök och vänder sig till en miljömedveten målgrupp som vill bo modernt och bekvämt nära naturen. Köpintresset har varit stort och majoriteten av lägenheterna, med planerad inflyttning i slutet av 2020, är redan sålda.

Media hälsas varmt välkomna att närvara under stomvisningen.
Representanter från byggherren HSB Östra och totalentreprenören Åhlin & Ekeroth Byggnads AB närvarar och ställer gärna upp för intervju.

Datum: 12 oktober

Tid: Kl. 10.00 (exklusiv visning för media och befintliga bostadsrättsköpare)

Kl. 11.00-13.00 (öppen visning för media och allmänhet)

Plats: Björkalund, Holmtorpsvägen 20