Välkommen till HSB

Goda handlingar att skicka vidare

29 november 2019 Inför första advent får HSB Skånes 163 anställda varsin adventskalender. Kalendern kommer från Stiftelsen Friends och utmanar till goda handlingar varje dag fram till jul. Genom att ge Snällkalendern bidrar företaget dessutom till Stiftelsen Friends viktiga arbete för att motverka mobbning och utanförskap i samhället.

Inför första advent delar HSB Skåne ut Stiftelsen Friends Snällkalender till all personal.

– Kalendern talar väl med vår värdegrund ETHOS, engagemang, trygghet, hållbarhet, omtanke och samverkan och vi vill med denna skicka vidare en påminnelse om hur vi som medmänniskor kan vara mer inkluderande och snälla mot varandra, säger Cornelia Håkansson, HR-chef på HSB Skåne och fortsätter; vi hoppas också att dessa handlingar ska inspirera andra att göra likadant.

HSB Skåne stödjer även Friends verksamhet genom Barngalan, vilken arrangeras i Lund vartannat år. Nästa gala går av stapeln 24 oktober 2020.

hsb skåne