Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

Han är HSB Södertörns nya vd

18 februari 2020 HSB Södertörns styrelse har utsett Jimmy Bergman till ny vd. Jimmy efterträder Ulf Tapper som på egen begäran avslutar sin anställning i samband med föreningsstämman den 7 maj 2020.

​HSB Södertörns styrelse har utsett organisationens Förvaltningschef och vice vd Jimmy Bergman till ny vd för HSB Södertörn. Jimmy Bergman tillträder i samband med årsstämman den 7 maj 2020 och ersätter vd Ulf Tapper som efter 17 framgångsrika år begärt att få lämna sin position.

– Jag och styrelsen är mycket glada över rekryteringen av Jimmy Bergman. Jimmy har lång erfarenhet av branschen i allmänhet men också HSBs och HSB Södertörns verksamhet specifikt. I det skede vi befinner oss nu är det viktigt med kontinuitet och god kännedom om verksamheten. Jimmy har båda, men också ett intresse och hjärta som klappar för utveckling. Det borgar för att vi inte tappar fart i den pågående utvecklingen, säger Jonte Söderström, styrelseordförande i HSB Södertörns.

Jimmy Bergman började sin bana inom fastighetsbranschen på Riksbyggen men rekryterades till HSB Södertörn för drygt sex år sedan. Inledningsvis verkade han i rollen som Förvaltningschef men sedermera också vice VD. Jimmy har varit tongivande i utvecklingsfrågor både internt i den egna organisationen men också i HSB-gemensamma frågor på nationell nivå.

– Jag är ödmjuk och stolt över att vara styrelsens val av vd. Men jag är också väl medveten om de utmaningar som ligger framför oss, säger Jimmy Bergman. Min uppgift som vd för HSB Södertörn blir att tillsammans med kunder, medlemmar och medarbetare fortsätta att utveckla verksamheten och HSBs leverans inom samtliga våra tre affärsområden: förvaltning, nyproduktion och medlemskap. Jag ser framför mig att vi bibehåller ett starkt kundförtroende samtidigt som vi fortsätter den digitaliseringsresa som HSB inlett.

Den formella överlämningen mellan Ulf och Jimmy kommer att ske vid vårens stämma den 7 maj 2020.

HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. HSB vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas. HSB Södertörn har knappt 23 000 medlemmar, drygt 3 350 bosparande och förvaltar cirka 16 000 lägenheter. Vi finns i fyra kommuner i Stockholms och Gotlands län: Botkyrka, Gotland, Huddinge och Nynäshamn.

hsb södertörn