Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

Nu byggstartar HSB brf Sannaparken i Majorna

14 april 2020 Nu startar HSB Göteborg bygget av 135 bostadsrätter i det gamla området kring Fixfabriken i Majorna och de första köparna flyttar in hösten 2022. När bygget är klart skapas fyra nya kvarter på platsen där den klassiska Fixfabriken tidigare låg.

HSB brf Sannaparken är en del av det nya bostadsområdet Fixfabriken som växer fram i stadsdelen Majorna i Göteborg. Det är ett steg i att förtäta det attraktiva området mellan Sandarna, Klippan och Kungsladugård.

HSB brf Sannaparken säljstartade 12 december 2019 och intresset för projektet har varit stort. I nuläget är 53 av 135 lägenheter sålda.

– Det känns väldigt bra att vi nu kan ta beslutet att byggstarta HSB brf Sannaparken. Det finns en stor efterfrågan på lägenheterna, som har ett väldigt bra läge i en attraktiv stadsdel. Det visar inte minst försäljningen som hittills har gått väldigt bra, säger Kristian Isberg, affärsområdeschef nyproduktion och hyresfastigheter på HSB Göteborg

Här byggs allt från små studiolägenheter, till rymliga treor och fyror, samt väl tilltagna femmor. Generös takhöjd, platsbyggd förvaring och höga fönster med vinklade nischer är några exempel på fina kvaliteter som många uppskattar, men som inte är så vanliga i dagens nyproduktion.

Det är byggbolaget NCC som har uppdraget att genomföra totalentreprenaden och bygger bostäder, gemensamhetsytor och innergård. Husen har ritats av What! Arkitektur som tagit stor hänsyn till Majornas särpräglade stadsbild och hämtat inspiration från kringliggande kvarter. Arbetet påbörjas i höst och sker i nära samverkan med totalentreprenören.

– Jag är övertygad om att slutresultatet kommer att bli väldigt bra och det känns kul att kunna erbjuda medlemmar, bosparare och andra intressenter moderna hem med många fina kvaliteter, säger Kristian Isberg.

HSB Brf Sannaparken kommer att certifieras enligt Miljöbyggnad Silver som ställer höga krav på till exempel låg energiförbrukning, god innemiljö och bra materialval. I bostadsrättsföreningen kommer det också finnas ett mobilitetsavtal tecknat mellan HSB Göteborg och Göteborgs Stad som ska underlätta för de boende att färdas till fots, på cykel, med kollektivtrafik eller med bilpool.

Inflyttning av de första lägenheterna planeras till hösten 2022. Fixfabriken ingår i BoStad2021, ett samverkansprojekt mellan fastighetsbranschen och Göteborgs stad.När arbetet i området är klart kommer cirka 500 nya lägenheter stå klara. De ansvariga bostadsbolagen för Fixfabriken är HSB Göteborg och Fastighets AB Balder.

För mer information:
Jens Holmberg, PR- och kommunikationsansvarig HSB Göteborg
jens.holmberg@hsb.se

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag och verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Idag är det 70 000 medlemmar som alla äger HSB Göteborg tillsammans. I samverkan skapas Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boende gemenskap. Och eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från övriga och ger också medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.