Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Välkommen till HSB

Sundsfastigheter drivs nu framåt förnybart

18 november 2020

Nu har HSB Sundsfastigheters arbetsfordon bytts ut mot elfordon. Fordon som laddas via nyinstallerade stolpar i parkeringsgaraget, som förses med energi från solpanelerna på taket.

Förra veckan levererades de sju nya elfordonen i HSB Sundsfastigheters, HSB Malmös bolag för hyresfastigheter, bilpark till parkeringshuset bredvid Turning Torso.

– Det känns fantastiskt att hela fordonsparken nu är eldriven. Det finns ett beslut inom HSB sedan tidigare att våra tjänstefordon ska fasas ut till koldioxidneutrala fordon, och nu har vi på Sundsfastigheter löst det i ett svep, säger Sundsfastigheters chef Marcus Johansson.

De sju nya bilarna, som främst kommer att användas av kundvärdarna som sköter de egna hyresfastigheterna, är av modellen Renault Kangoo Z.E. De gör nu Sundsfastigheters första elfordon, en mindre Volkswagen Up som levererades i våras, sällskap.

Bilarna leasas på tre år, och kommer framöver vara elfordon. När fordonen laddas i parkeringshuset Turning Torso Gallery är de också neutrala sett till elproduktionen, eftersom strömmen i de 21 laddstolparna kommer från 578 nya solcellspaneler på parkeringshusets tak.

– Det har tagit lång tid för allt att falla på plats och vi kunde driftsätta solcellerna alldeles innan bilarna levererades, så det känns onekligen värt det, säger Marcus Johansson.

Solpanelerna förser Gallerys laddstolpar och belysning med ström. Skulle solen inte lysa tillräckligt så förses huset med inköpt el som är så kallat ”grön”, vilket innebär att den är koldioxidfritt producerad.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 50 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

turning torso
hyresrätt