HSB bygger fler bostadsrätter i Norra Luthagen i Uppsala

31 mars 2021

HSB planerar att bygga bostadsrättslägenheter i korsningen av Börjegatan och Fyrisvallsgatan i Norra Luthagen i Uppsala. Lägenheterna omfattar 1 - 5 rum och kök och har balkong, tillgång till hiss och parkering i huset samt till en skyddad innergård. Den digitala säljstarten sker tisdagen den 6 april.

Brf Normann är HSBs tredje och avslutande etapp med bostadsrätter på tomten innanför Börjegatan och Fyrisvallsgatan i Norra Luthagen. Föreningen rymmer totalt 93 bostadsrätter i varierande storlekar och planlösningar. Den digitala säljstarten av 50 stycken av lägenheterna sker tisdagen den 6 april via hsb.se.

- Vi är glada att kunna erbjuda bosparare, medlemmar och övriga intressenter nybyggda bostadsrätter i populära Norra Luthagen, säger Göran Jaxeus, vd HSB Uppsala. Brf Normann passar perfekt för den som vill bo både centralt och naturnära och dessutom med alla de fördelar som följer med ett nybyggt boende.

Lägenheterna i brf Normann omfattar 1-5 rum och kök mellan 32-122 kvm, med genomtänkta plan-lösningar, extra generösa förvaringsmöjligheter, balkonger (vissa lägenheter har dubbla balkonger), tillgång till hiss och parkering i huset samt till en skyddad innergård. Boende får även tillgång till en gemensamhetslokal/övernattningslägenhet för möten och långväga gäster.

När 30 % av lägenheterna är sålda kan byggnationen av brf Normann starta. Tidigare etapper, HSB brf Bröndbo och HSB brf Börjetull, färdigställdes 2016 och 2018.

Fakta HSB brf Normann
Antal lägenheter: 93 stycken (varav 50 stycken nu säljstartas)
Antal rum: 1-5 rum och kök (32-122 kvm)
Inflyttning: prel. 2023