Slutsålt i HSB brf Blomstra i Ystad

26 maj 2021

Under fredagen skrevs det sista kontraktet under för de nybyggda bostäderna i HSB brf Blomstra i Trädgårdsstaden, Ystad. Därmed är projektet nu helt slutsålt.

Med det sista kontraktet underskrivet innebär det att samtliga 63 lägenheter i HSB brf Blomstra nu är sålda. När projektet stod klart för inflyttning för cirka två månader sedan fanns endast ett par lägenheter kvar. Nu är den sista av dessa såld.

– Det är jättekul att projektet nu är slutsålt. Intresset för lägenheterna har varit stort sedan försäljningsstart och ganska snabbt hade vi sålt mer än 50 procent av projektet. Att det är någon enstaka lägenhet kvar till försäljning efter inflyttning är inget ovanligt, det är ett stort beslut att köpa nytt och det tar ofta lite tid i beslutsprocessen, säger Caroline Sellström, affärsområdeschef för Marknad och Medlem på HSB Skåne.

HSB brf Blomstra har byggts med Miljöbyggnad Silver vilket innebär låg miljöbelastning, hög boendekomfort med naturliga materialval och att husen projekteras med högt ställda energikrav. Byggnationen påbörjades i september 2019 och bostadsrättsföreningen består av totalt 63 lägenheter fördelade på tre huskroppar.

Trädgårdsstaden i Ystad ligger centralt i Ystad, men ändå utanför den absoluta stadskärnan. Här finns bra service och kommunikationer på behändigt avstånd. Den gröna profilen på kvarteret tillsammans med det centrala läget har troligen bidragit till områdets popularitet.

– Vi hoppas framöver på fler nyproduktionsprojekt i Ystad och för fortsatta dialoger om möjliga projekt på orten, berättar Caroline Sellström.

hsb skåne