Felanmälan 046-210 85 00

Vid mindre fel, t ex droppande kranar, krånglande avlopp och dylikt, kan du anmäla direkt till Hsb-service alla vardagar mellan klockan 07:00 – 16:00 ordinarie arbetstid, detta åtgärdas normalt då omgående eller så fort som möjligt, telefonnummer 046-210 85 00.

Vid tillfällen kan tyvärr fel och problem uppstå i din lägenhet eller i fastigheten, under icke ordinarie arbetstid, anmäler du detta omgående till felanmälan Hsb-Skåne som då kan erbjuda jour, som tillkallar särskild personal att åtgärda problemet.

Att tänka på:

Tillkalla jourpersonal medför en högre kostnad än att få arbete utfört under ordinarie arbetstid. Samtliga bostadsrättsföreningar i Tomelilla har därför beslutat att:

Akuta fel och brister som skall åtgärdas under jourtid och betalas av bostadsrättsföreningen, skall beställas av bostadsrättsföreningens vicevärd eller ordförande.

Fortsättningsvis anmäler du alltså akuta reparationsbehov, under jourtid till företrädare för din bostadsrättsförening. Är reparationen av den art att du som medlem själv betalar den, beställer du naturligtvis själv arbetet.

Länk till Hsb Skånes felanmälan:

www.hsb.se/skane/felanmalan/