VAD INNEBÄR DETTA FÖR DIG?
För att fortsätta ladda din bil behöver du framöver använda ChargeNodes app istället för den från Mer. ChargeNode rekommenderar också att du beställer en ny tagg via dem, även om det är möjligt att använda din nuvarande tagg genom att registrera den i deras system. Anledningen till att en ny tagg rekommenderas är för att undvika eventuella problem om man någon gång laddar på en stolpe som är kopplad till både Mer och ChargeNode – även om våra laddstolpar enbart kommer att vara kopplade till ChargeNode.
NÄR SKER BYTET?
Övergången till ChargeNode planeras att ske under vecka 47, med ett indikativt datum den 19 november 2025.
MER INFORMATION
Du hittar mer information via länkarna nedan:
- Information om bytet från Mer till ChargeNode
- Guide: Kom igång med laddning hos ChargeNode
HAR DU FRÅGOR?
Vid frågor om laddningen eller appen är du varmt välkommen att kontakta ChargeNodes support via mejl till support@chargenode.eu eller genom att ringa till 010-205 10 55.
Du är också alltid välkommen att höra av dig till HSB Skånes kund- och medlemsservice på telefon 046-210 84 00.