Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Onsdag
Februari 2021

Aktivitet för medlemsgruppen: medlemsgruppens årsmöte

Som medlem i HSB har du också möjlighet att vara med och påverka i frågor som du anser vara viktiga. Hur kan du göra detta? Jo genom att komma till medlemsgruppens årsmöte och där bli vald till fullmäktig till HSB Skånes föreningsstämma!

Microsoft Teams
Digitalt
10 februari 2021
18:00 - 19:00

Du som är medlem i HSB Skåne och inte är innehavare av en HSB-bostadsrätt är välkommen till medlemsgruppens årsmöte. Här kan du ta del av aktuell information om bospar, hyresrätter och våra nyproducerade bostäder. Här kan du också ställa upp för val av fullmäktig till HSB Skånes föreningsstämma, vilken hålls den 20 maj 2021.

Kom du också - och var med och påverka!

Till fullmäktig kan följande nomineras:
Medlemmar och bosparare som inte bor i en HSB-bostadsrättsförening. De medlemmar som bor i en HSB bostadsrättsförening har sin rösträtt via styrelsen i sin förening.

Vad kommer att ske på medlemsgruppens årsmöte?
Vi kommer kort att informera om våra hyreslägenheter och var dessa syns. Vi kommer även att berätta om vår nyproduktion. Utöver detta får du information om HSB Skåne och Medlemsgruppen samt att vi gör val av fullmäktig* till HSB Skånes föreningsstämma.

Anmälan sker senast 3 februari.

Medlemsgruppens årsmöte hålls digitalt i år, i Microsoft Teams.

Tänk på att om du är obekant med Microsoft Teams så ladda gärna ner appen i din mobiltelefon eller gå till https://teams.microsoft.com/ i din webbläsare i förväg och klicka dig runt för att göra dig bekant med programmet/appen.

Kolla gärna denna guide för hur man ansluter till ett möte i Teams, klicka här.

Det finns tyvärr ingen möjlighet för HSB Skånes personal att hjälpa till vid tekniska bekymmer. Det är ditt eget ansvar att se till att du har rätt förutsättningar till att delta i det digitala mötet. HSB Skåne ersätter inte eventuella omkostnader vid eventuella tekniska problem eller störningar.

Intresset för våra kurser/träffar är stort och då vi oftast har personer på väntelista så är det viktigt att du, vid ett eventuellt förhinder, avbokar din plats via e-post till anmalan-skane@hsb.se

Fotografering av deltagare och omgivning kan komma att ske under eventet för att användas i vår marknadskommunikation. Meddela arrangören på plats om du inte vill förekomma på bild. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Kurser kan komma att ställas in vid för få deltagare.

Om medlemsgruppen

Medlemsgruppen består av samtliga medlemmar i HSB Skåne som inte bor i en HSB-bostadsrätt. Läs mer om Medlemsgruppen.

Vad innebär ett medlemskap i HSB Skåne?

Ett medlemskap i HSB har många fördelar. Som medlem är du en av ägarna och kan vara med och påverka såväl ditt eget boende och hur vi ska bygga framtidens bostäder som vad vinsten ska gå till och hur vi ska ta hand om den miljö vi alla ska leva i. Som medlem har du även möjlighet att bospara** och få möjlighet till förtur till såväl hyresrätter som bostadsrätter över hela landet. Genom ditt medlemskap har du också tillgång till fina medlemsrabatter och roliga medlemsaktiviteter.

** Bosparet omfattas av insättningsgarantin. Läs mer om HSB bospar här.

Anmäl dig till medlemsgruppens årsmöte

Anmäl dig idag!

Personuppgifter som lämnas till HSB Skåne behandlas i enlighet med HSB Skånes policy för behandling av personuppgifter, med information om bl.a. ändamål och rättslig grund för behandling, och om registrerades rättigheter.

Informationen finns tillgänglig på www.hsb.se/skane. Frågor och synpunkter skickas till personuppgifter-skane@hsb.se, eller besök något av våra kontor.