Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

HSB Skåne skapar nära relationer med ny app

21 november 2013 Med en ny app för hyresgäster, bostadsrättshavare och medlemmar har HSB Skåne skapat en snabbare och mer personlig kommunikationsyta. Information om det egna boendet, personliga meddelanden och svar på vanliga frågor är viss del av appens innehåll.

Bostaden och boendefrågan är en viktig del av livet. Att boendet fungerar väl, eller att rent av finna ett boende är en högprioriterad fråga för de flesta. En app där hyresgäster och bostadsrättshavare kan göra felanmälan och se uppgifterna för sin bostad, har nu HSB Skåne tagit fram. I appen kommer även information från HSB och vanliga frågor kring boendet och HSB att besvaras.

Bostadsrättshavare, hyresgäster och HSBs medlemmar har alla dagligen frågor som rör boendet, både det nuvarande och det framtida. Frågor som kräver snabba svar och som är värdefulla för individen.

- Vi vill erbjuda våra medlemmar och kunder snabb och god service. Genom att ta fram en app som kan användas närhelst man önskar, tror vi oss tillgodose ett behov som finns. Genom appen skapar vi en ny och personlig kontaktyta med våra medlemmar och kunder, vilket är ovärderligt, kommenterar Ann Irebo, VD HSB Skåne.

Förutom att kunna felanmäla och bevaka sin felanmälan kommer hyresgäster och bostadsrättshavare att kunna få personliga meddelanden direkt i telefonen. Appen kommer också att vara laddad med medlemserbjudanden, nyheter från HSB, lediga lägenheter och kontaktuppgifter till HSB Skåne.

Appen lanseras under HSB Skånes BoGille torsdagen den 21 november och finns för nedladdning i Google Play och i App Store.