Nu släpps HSB Malmös första rökfria hyreslägenheter

05 juni 2020

Här byggs totalt 107 lägenheter, bostadsrätter och hyresrätter blandat. Förhoppningen med att blanda bostadsformer och lägenhetsstorlekar är att bidra till social hållbarhet.

Kvarteret, som kallas Spiggan efter Malmös gamla spårvagn, är HSB Malmös första projekt rökfria hyreslägenheter.

Storleken på hyreslägenheterna blir varierande, från ettor till fyror. Inflyttning är planerad till februari 2021.

Hyreslägenheterna läggs ut på HSB Malmös hemsida. Som vanligt har bosparare chans till förtur.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 50 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

bostadsrätt
hyresrätt