Inflyttning pågår! HSB Brf Björkalund 1

04 februari 2021

ÄNTLIGEN!
I måndags kom första flyttlasset till HSB brf Björkalund 1. En byggarbetsplats förvandlades till en bostadsrättsförening.

Med tajt inflyttningsschema där de nya grannarna samsas om hissen, håller avstånd i pågående pandemi och flyttar in i sina nya hem.

Det är utmaningar med snö och kyla, men inomhus är det varmt och man riktigt känner de kraftiga väggarnas motståndskraft mot kylan. Stommen är nämligen byggt av korslimmat massivt trä, ett material med många miljöfördelar och som valts i linje med HSBs högt uppsatta miljömål.

HSB Brf Björkalund är en bostadsrättsförening med 44 klimatsmarta lägenheter, 1-4 rum och kök, solceller på taket, laddstolpar på parkeringen och en närhet till en lantlig omgivning,

De klimatsmarta lägenheterna har välplanerade planlösningar. Flera av köparna har valt sin egna inredning och alla har generös balkong eller uteplats.

Det är en tidlös arkitektur som smälter in i omgivningen.

HSB Östra