Felanmälan

Vid fel i lägenheten eller i allmänna utrymmen gör du en felanmälan.

HSB brf Odlaren 1 har 5-års garanti, men inte för förbrukningsvaror eller fel orsakade av felaktig användning/skötsel. Alla frågor du har kring lägenheten ska framföras till HSB som sen för eventuella frågor vidare till respektive entreprenör. Garantier på gäller under förutsättning att arbeten utförs fackmannamässigt under garantitiden.

Felanmälan
Felanmälan kan enbart göras när man är inloggad på Mitt HSB. Detta för att göra hanteringen så smidig som möjligt för både er och oss. När felanmälan görs i inloggat läge kan du hela tiden följa statusen på ärendet via din sida på Mitt HSB. Längre ner här på sidan finns tips inför att du ska göra en felanmälan.

Vitvaror Service och Felanmälan
Frågor och service av vitvaror kontakta Electrolux via deras hemsida:www.electrolux.se/support/repairs
Skriv ner produktens E-numret och FD-numret innan du kontaktar dem. Det finns på produktens typskylt.

Tänk på detta när du gör du en felanmälan
Undersök först om det finns en naturlig orsak som ni själva kan åtgärda. Ta hjälp av drift- och skötselanvisningarna eller funktionsbeskrivningarna på sidan Skötselråd.

Felanmälan görs när felet upptäcks, logga in på Mitt HSB.

Ange följande information i din felanmälan:

  • Bostadsrättsföreningens namn, brf Odlaren 1
  •  Ditt namn, telefonnummer/mobilnummer, adress och lägenhetsnummer (Lantmäteri).
  • Om servicenyckel får användas om ni inte är hemma. Om det finns husdjur.
  • Beskrivning av felet, beskriv tydligt så att mottagaren kan förstå vad felet är.
  • Ange i vilket rum felet finns och var i rummet felet finns (t.ex. belysning i kök, tak- eller bänkbelysning)
  • Ta gärna en bild på felet och skicka med.

Skador på ytskikt kan inte felanmälas efter lägenhetsgenomgång vid nyckelutlämning.

Om hantverkare åker ut på en felanmälan och upptäcker att felet är ett handhavandefel (orsakat av den boende), debiteras den som felanmält för kostnaderna.