Brf Sjöparken har 5-års garanti, men inte för förbrukningsvaror eller fel orsakade av felaktig användning/skötsel. Alla frågor du har kring lägenheten ska framföras till HSB som sen för eventuella frågor vidare till respektive entreprenör. Garantier på gäller under förutsättning att arbeten utförs fackmannamässigt under garantitiden.
Felanmälan
Felanmälan kan enbart göras när man är inloggad på Mitt HSB. Detta för att göra hanteringen så smidig som möjligt för både er och oss. När felanmälan görs i inloggat läge kan du hela tiden följa statusen på ärendet via din sida på Mitt HSB. Längre ner här på sidan finns tips inför att du ska göra en felanmälan.
Vitvaror Service och Felanmälan
Frågor och service av vitvaror kontakta Siemens. Skriv ner produktens E-numret och FD-numret innan du kontaktar dem. Det finns på produktens typskylt.
Hemsida www.siemens-home.se
Allmänna frågor 08-734 12 00
Boka servicebesök 0771-11 22 77
Tänk på detta när du gör du en felanmälan
Undersök först om det finns en naturlig orsak som ni själva kan åtgärda. Ta hjälp av drift- och skötselanvisningarna eller funktionsbeskrivningarna på sidan Skötselråd.
Felanmälan görs när felet upptäcks, logga in på Mitt HSB.
Ange följande information i din felanmälan:
Skador på ytskikt kan inte felanmälas efter lägenhetsgenomgång vid nyckelutlämning.
Om hantverkare åker ut på en felanmälan och upptäcker att felet är ett handhavandefel (orsakat av den boende), debiteras den som felanmält för kostnaderna.